gastric bypass

23/4-2013 gjorde jag min gastric bypass på Danderyd! Detta är min resa innan,under,efter :-)

över på andra sidan :-)

Kategori: gastric bypass

07.00 checkade jag in på mitt rum på danderyd 23/4 2013
Byta om, kissa, dricka läskiga cocails *urk* 
 
Strax efter 8 kördes jag ner till väntrum innan op där narkossköterskan kom och satte nål, gav mig ännu en cocail (typ saltvatten för magsyran) Kirurg kom och hälsade och förklarade lite o mätte halsen för slangen som skulle skickas ner..
 
Strax innan 9 kördes jag in till opsalen och kände mig väl omhändertagen! Dom pratade med mig och förklarade vad allt var och jag fick andas massa syre. Fötterna spände dom fast i nåt som kändes som månstövlar :-) var inte alls obekvämt utan det kändes varmt och skönt. Spände nåt över höfterna sen poff zzzzz
 
Jag låg kvar ganska länge på uppvaket för jag var såå trött men när jag öppnat ögonen lite lite å sagt hej fick jag åka upp till avd. Då var kl 14.15! 
 
Jag sov sen hela dagen i stort sett förutom när dom tvingade mig att försöka kissa, jag somnade på muggen, somnade i soppan, somnade när dom pratatde med mig, ja jag sov tillomed när dom tömde min blåsa vid 17-tiden.
Min mamma som var där fick skicka sms till dom som undrade vad som hänt då jag inte hört av mig.
Jag klarade inte att hålla i min lur.. Jag mådde inte dåligt, bara var såå trött.
 
Vid 23 tiden blev jag väckt igen för att kissa, gick, drack, hällde vatten på, en handske med varmvatten mot blåsan, men efer att försökt i 1 tim så tömde dom igen, sen fick jag sova för natten zzzz
 
Vaknade vid 06 å kunde då öppna ögonen ordentligt, jag tog min telefon och började messa :-)
Jag var lite orolig för att jag inte skulle få komma hem eftersom jag inte kunnat kissa. jag somnade om zzz
 
nångång 07-08 blev jag väckt när dom gick ronden och läkaren sa att jag fick åka hem idag *jippie* men om jag inte lyckats kissa sätter dom på kateter till måndag!
-öhh va?? ända till måndag, det är ju onsdag?? snurrade det i mitt huvud
 
Jag gick upp å käkade 1 dl naturell yogurt vid 8,30 på 10 min sen gick jag 30 min fram/tbxi korridoren, provade kissa antal ggr, gav upp, gick å la mig och sov zzzz
 
Dom kom vid 11 och jag försökte kissa igen å igen å igen.. nä, tömma blåsan igen...*suck*
Resten av dagen såg likadan ut, gå, prova kissa, duschade för att locka fram pinket men icke..
 
Med kateter åkte jag hem igår em. Känner mig inte alls fräsch :-( svider lite, skaver lite, känner mig som en man med något som dinglar mellan benen :-)
 
Läkaren sa att detta var inte helt ovanligt fast mest bland män.. ok tack! -)
 
Men jag är såå glad att jag inte har ont, kan äta, dricka, å tydligen producera kiss hihi
 
Jag känner mig fortf väldigt trött och förutom att käka idag så har jag bara sovit.. So far so good!
 
(1100:- betalade jag för mina mediciner, inkl proteinpulvret för 155:-)
 
TACK för era lyckoönskningar!!
KRAM
 
Kommentera inlägget här: